رضایت یا عدم رضایت شغلی حاصل نگرش کلی فرد درباره کارش است یا همان مجموعه احساسات منفی یا مثبت فرد نسبت به شغلش:
رضایت شغلی: نگرش مثبت نسبت به شغل
نارضایتی شغلی: نگرش منفی نسبت به شغل
رابطه رضایت شغلی و بهره وری
کارکنان راضی همیشه کارکنانی بهرهورتر نیستند (تاثیر متغیرهای مداخله گر) بهرهوری کارمند در سازمان های دارای کارمندان راضی تر بیشتر است. بهره وری موجب افزایش رضایت شغلی می شود: بهره وری بیشتر موجب ایجاد احساس موفقیت و افزایش دریافتی فرد و در نتیجه رضایت شغلی فرد می شود.
رابطه رضایت شغلی و غیبت
کارکنان راضی غیبت اجتناب پذیر کمتری دارند.
رابطه رضایت شغلی و ترک شغل
کارکنان راضی به احتمال کمتری سازمان یا گروه و تیم را ترک می کنند.
سازمان ها تلاش می کنند که کارکنان دارای عملکرد بالا را حفظ کنند و کارکنان دارای عملکرد پایین را برکنار کنند.
دیدگاهتان را بنویسید